omroep Gelderland 30 augustus 2019:

Appel-Driedorp wint Zomer in Gelderland 2019

NIJKERK - Appel-Driedorp mag zich een jaar lang 'de mooiste plaats van Gelderland' noemen. De twee buurtschappen van Nijkerk, die samen meededen, zijn na vier weken de winnaar van het tiende seizoen Zomer in Gelderland. Ze nemen de titel over van Beemte Broekland, dat in 2018 het programma won.

Terechte winnaar

Naast de meeste punten, heeft Appel-Driedorp tijdens de uitzending ook de meeste euro’s verdiend. Ze scoorden maximaal en kregen daardoor 1000 euro voor hun goede doel, een eigen ruimte voor de buurtvereniging van Appel-Driedorp in het schoolgebouw.

Teamcoch door het dolle heen

In het programma Zomer in Gelderland kregen twintig plaatsen de kans om met het uitvoeren van opdrachten zo veel mogelijk punten te halen. Met 563 punten was Appel-Driedorp de concurrentie ruim de baas. Teamcoach Guido Prins was vrijdagavond door het dolle heen: 'Het is ontzettend leuk! Vooral ook voor alle 100 vrijwilligers die hebben meegeholpen aan die prachtige dag. Dat zoveel mensen met ons mee wilden doen, dat is fantastisch. Klein als we zijn, we zijn nu, hoe klein we ook zijn, wel mooi voor een heel jaar de mooiste plaats van Gelderland, super!'

team "Zomer in Gelderland"

vlnr staand: Tamara van Leeuwen Boomkamp, Harry van de Ham, Guido Prins,

Robin Pleizier, Gerard Top, Eef Verhoef en Gerda Nijdam

vlnr zittend: Rijk van Domselaar, John Pleizier en Ron Nijdam

-----------------------------------

Het is inmiddels enkele dagen geleden dat we hebben meegedaan aan het tv-programma "Zomer in Gelderland" en we zijn nóg beduusd van het eindresultaat.

Beduusd, trots en blij!

Het was maandag 26 augustus j.l. een fantastische dag! Wij willen dan ook iedereen die hieraan heeft bijgedragen in welke vorm dan ook, heel hartelijk bedanken!!

ZONDER JULLIE SUPPORT, HULP, MATERIALEN EN AANMOEDIGINGEN EN WAT AL DAN NIET MEER, ZOU HET NIET ZO'N GROOT SUCCES ZIJN GEWORDEN!!

》》》》》DANKJULLIEWEL《《《《《

Wij hebben jullie al veel mails gestuurd over onze deelname aan  "Zomer in Gelderland" en wellicht vind u dat inmiddels wel genoeg, maar met deze mail willen wij dit succesverhaal afsluiten. Het succesverhaal dat nóg groter is geworden dan wij hadden durven hopen.

Zoals jullie op TV Gelderland hebben kunnen zien, hebben wij het maximale bedrag van €1000,- gewonnen. Dit bedrag zal worden besteed aan een gemeenschappelijke ruimte van zowel de buurtvereniging als ook van de school.

Maar dat is nog niet alles, want eind vorige week bereikte ons het prachtige bericht dat de "Stichting Weeshuis Nijkerk" ons doel ook van dermate belang vindt voor de kinderen van de school als wel de buurtvereniging dat zij hebben besloten het bedrag van €1000,- te verdubbelen!

En ook dit is nog niet het einde van onze deelname aan "Zomer in Gelderland", want ook het bestuur van de "van den Tweel-Foundation" heeft ons zien strijden op tv voor ons goede doel. Deze Foundation vindt dat de buurtvereniging een belangrijke sociaal-maatschappelijke rol vervult in Appel-Driedorp en om de continuïteit te vergroten doen zij daarom een schenking van €1000,- voor onze gemeenschappelijke ruimte binnen de Appelgaard!

De teller komt hiermee op maar liefst €3000,- te staan. Een prachtig bedrag dat wij goed kunnen gebruiken voor ons goede doel! J

Wij zijn de "Stichting Weeshuis Nijkerk" én de "van den Tweel-Foundation" erg dankbaar voor hun zeer genereuze gebaar naar onze vereniging toe en wij willen dit mooie nieuws dan ook graag met jullie delen. Heel Appel-Driedorp is immers uitgelopen om te helpen, supporten, sponsoren en al wat niet meer…

zie hier de volledige TV uitzending:

meer filmpjes:

Dit is de opdracht van team Appel-Driedorp -  Zomer in Gelderland